Komunikacja korporacyjna
Komunikacja korporacyjna
Wychodzimy z założenia, że firmy komunikują się w określonym celu – budują wartość, wspierają sprzedaż, pozyskują klientów lub konsumentów, usprawniają funkcjonowanie organizacji, a nawet przyciągają talenty z rynku pracy. Komunikacja nie jest sztuką samą w sobie, ma służyć realizacji konkretnych celów biznesowych korporacji i zapewniać wymierny zwrot. Przygotowując i wdrażając programy komunikacji korporacyjnej dla naszych Klientów, inwestujemy też w ich reputację na rynku i w gronie pracowników.
Reputacja korporacji opiera się na dwóch filarach. Jednym z nich jest tożsamość firmy – jej historia, wizja, misja, wartości, liderzy, a także produkty, jakie oferuje. Drugim jest wizerunek, czyli sposób, w jaki organizacja jest odbierana.
W zarządzaniu reputacją i kształtowaniu wizerunku pomaga szereg narzędzi komunikacyjnych:
- Strategie i programy z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Tworzenie i rozwój kanałów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Programy relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami
- Wewnętrzne programy angażujące pracowników
- Badania (audyty) reputacji organizacji w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym
- Budowa lub zmiana kultury korporacyjnej organizacji
- Kreowanie i rozwój wizerunku zarządu
- Programy społecznej i ekologicznej odpowiedzialności biznesu
- Komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych